Gennemgang af købsaftale

Skilsmissepapirer En købsaftale er købers kontrakt med sælger om køb af ejendommen. Overordnet beskæftiger købsaftalen sig med de primære vilkår for pris og overtagelse. Dog vil du som køber hurtigt bide mærke i, at købsaftalen er noget mere kompliceret og nuanceret end som så.

Under gennemgang af købsaftalen for dit hus, vil du nemlig opdage, at købsaftalen kan være meget omfattende og indviklet, og ofte vil den med bilag og medfølgende dokumenter fylde omkring 200 sider.
Som almindelig boligkøber uden juridisk erfaring, kan en 200 sider lang kontrakt virke næsten uoverskuelig. Netop derfor kan det være fordelagtigt med professionel bistand, når du skal have gennemgået købsaftalen for din ejerlejlighed, hus eller andelsbolig.

Grundig gennemgang af købsaftalens vilkår

Hos Jurist- og Skødehuset har vi over 20 års erfaring med juridisk rådgivning til boligkøbere, og vi kan derfor tilbyde dig en grundig gennemgang af din købsaftale, så du som køber får det fulde overblik over alle aftalens vilkår.

I forbindelse med en gennemgang af købsaftalen, vil du ofte støde på en række standardvilkår, som gør sig gældende i næsten alle bolighandler. Dog findes der i en købsaftale også en rubrik med de mere individuelle vilkår og betingelser. Det er blandt andet i denne rubrik og i de mange medfølgende dokumenter, at du som køber kan risikere at overse vigtige, juridiske aspekter.

Da det oftest er sælgers ejendomsmægler, som formulerer købsaftalen, skal du som køber være opmærksom på, at den er udarbejdet i forhold til sælgers interesser. Det betyder, at der kan gemme sig ubelejlige overraskelser i kontrakten. Derfor anbefaler vi, at du lader os hjælpe dig med gennemgangen af købsaftalen, så du får det fulde overblik over aftalen og dens konsekvenser.

Hos Jurist – og Skødehuset anbefaler vi altid, at du sørger for at tilføje et advokatforbehold, inden du underskriver en købsaftale. På denne måde sikrer du dig selv bedre.

Gennemgang af købsaftale

Ring mig op

Vi vender hurtigst muligt tilbage til dig

Besked